אחרי לא מעט זמן של המתנה למקליט הסאונד F3 חברת זום סוף סוף משיקה אותו ויחד עם זאת מציגה שיפורים דרסטיים כמעט בכל פרמטר אפשרי - למעט אחד שאולי חשוב ביותר לכמה צלמים כאן.

חובה לציין, אנחנו עדיין ממתינים להשקה של זום H8 פרו שכנראה יכלול איכות הקלטה של 32 ביט שתשפר את היכולות של המקליט הזה ברמה פנומנלית.

מבט על המקליט סאונד:

להלן המפרט הטכני של המקליט סאונד:

מפרטזום F3
תאריך השקה:17/02/2022
מתאים ל:שטח, ונייד
חיבור לחצובה:יש, 1/4 אינץ'
מסך:יש, עם 96×64 פיקסלים
ערוצים:2
מסלולים:2
איכות סאונד מרבית:32 ביט, ועד 96 קילו הרץ
חיבורי XLR:2
קדם מגבר:−127 dBu EIN
רמת קלט מקסימלית:+24 dBu
רמת פלט מקסימלית:+1 dBu
פורמטי אודיו נתמכים:WAV/MP3
פורמט קידוד אודיו:BWF/iXML
מיקרופון פנימי:ללא
תמיכה בסנכרון זמן:יש
עיבוד אודיו או אפקטים:ללא
שלט רחוק:נתמך
תמיכה בבלוטוס:יש, עם מתאם BTA-1
מתאם בלוטוס נתמך ב:אייפון/אנדרואיד
כח פאנטום:24 וולט/48 וולט
שידור חי:תומך, באמצעות חיבור למחשב
עיבוד צלילים:מונו/סטריאו
סוג זיכרון:מיקרו SDXC, עד 1 טרה בייט
חיבורים:2 חיבורים XLR עם 3 פינים, חיבור TRS של 3.5 מילימטר מוציא מידע, חיבור TRS של 3.5 מילימטר לאוזניות, USB סוג C, מתאם בלוטוס
צריכת חשמל:2 סוללות AA/דרך חיבור USB סוג C/ ו- AC/DC
חיי סוללה בהקלטה:עד 8 שעות
משקל:242 גרם

המקליט החדש מגיע עם הקלטת וידאו של 32 ביט בפורמט WAV, שזהו פורמט איכותי במיוחד - שנותן לכם גמישות מלאה בזמן העריכה של הסאונד, כך שבשילוב עם איכות ה- 32 ביט אתם בהחלט תהנו מחוויה שאין כמותה בשום מקליט חיצוני (למעט הדגם F2 שלא כל כך נערץ על ידי הסאונדמנים - בעיקר בגלל החוסר התאמה לחיבורי XLR ועוד..).

נשים את זה על השולחן, מה שאתם רואים בתמונה למעלה זהו ההבדל העצום בין איכות הקלטה של 16 ביט או 24 ביט לעומת 32 ביט, זהו שיפור עצום שנותן לכם להגיע למצב כזה שתוכלו אפילו לשחזר סאונד "שנעלם" לכם (מה שנקרא היה נמוך מדי ונראה בתוכנת העריכה כקו ישר, או אפילו גבוה מדי), וזה דבר שיכול לעזור להרבה צלמים שלפעמים מפספסים באמצע האירוע שהדיג'יי הגביר את הסאונד במיקסר שלו - ואז כל הסאונד שתשמעו יהיה רועש (בשפה הצילומית - שרוף), ואת זה תוכלו לסדר ברגע שהקלטתם על 32 ביט בגלל הטווח המטורף של הדציבלים שההקלטה תשמור (סוג של קובץ רואו בסגנון של אודיו).

בנוסף, אחרי לא מעט שנים שכולם התלוננו על זה שחברת "זום" לא מתפתחת מבחינת עיצוב המוצר ואיכות המוצר האלקטרוני, זום משחררת מוצר שיכול להיות בקלות הדבר החם הבא - וזה בגלל כמה סיבות:1) המקליט ניתן לחיבור לזרוע בום, על היד שלכם, או כל דבר אחר שרק תרצו באמצעות סקוץ' שמגיע בערכה.2) המקליט מאפשר לשמור את קבצי ה- WAV הכבדים ללא הגבלת זמן או שמירת הקלטה אחת על מספר קבצים.3) הוא ניתן לשליטה באמצעות בלוטוס דרך המתאם "BTA-1" (ניתן לקנות בנפרד) בגישה מלאה על כל אפשרויות ההקלטה דרך הסמארטפון שלכם.4) המקליט הזה קיבל בתורשה את הקדם מגברים של ה- F6 המוצלח.5) לראשונה המקליט F3 מקבל דבר שלא קיים כמעט באף מקליט אחר למעט ה- F8n פרו את התמיכה בכרטיס SDXC עם אחסון של עד 1 טרה בייט.6) המקליט מגיע בגודל קומפקטי קטן ונוח.

ועם כל זה, יש דבר אחד שחברת זום כנראה עוד לא פתרה, את מערכת הצריכת חשמל שכמו בכל הסדרות של חברת זום כמעט כולם פועלים באמצעות סוללות AA שבואו נגיד עבר עליהם הכלח כבר מזמן..

בהחלט היה כיף לראות איזה אפשרות לחבר סוללת ליתיום פנימית נורמלית, שניתן יהיה להחליף בקלות - אבל כרגע זהו לא המצב, מצד שני חברת זום נתנה פתרון שהוא בהחלט מעניין אבל לא מבורך - אפשר יהיה להפעיל את המקליט באמצעות החיבור USB סוג C שתוכלו לחבר לחשמל ישיר או אפילו לסוללה ניידת.

חייב לציין, חברת זום תמיד הייתה הטובה ביותר באיכות הסאונד ואיכות הקבצים עצמם אפילו, אבל הבעיה היחידה שלהם כפי שהבנתם היא התקדמות הטכנולוגיה שכנראה משאירה אותה לפעמים אפילו 20 שנה אחורה, וזה קצת מבאס לראות שהיא פשוט לא מצליחה לעשות דברים שהיום נראים לנו כל כך פשוטים ומין המניין.

מה שכן, ניתן לראות בברור שחסר למקליט החדש את הגלגלות האנלוגיות שהרבה יותר נוח להשתמש בהן מאשר כפתורים - להגברת והנמכת עוצמת הסאונד.

סרטון השקה:

ברגע שיצאו סקירות על המקליט החדש אנחנו נעדכן אותם כאן, וכמובן בקבוצת הטלגרם שלנו נשלח הודעה שהמאמר עודכן - אז מוזמנים להצטרף מכאן ולהתעדכן.

מחיר המקליט סאונד עומד על 1,689 שקלים בישראל.

לסיכום: מקליט אולי הטוב ביותר שהושק השנה הזאת (למרות שאנחנו רק בהתחלה) עם איכות סאונד בלתי מתפשרת ומחיר הוגן ושווה לכל כיס, מומלץ בעיקר למתחילים אבל יהיה נוח להרבה סאונדמנים מקצועיים שמחפשים נוחות, גמישות, ניידות, והכל בקופסה כה קטנה, מה שכן אם אתם עדיין מתלבטים אז כדאי להמתין לסקירות שיעלו על המקליט ואולי אפילו סקירה שלנו עליו בעתיד.