לראשונה מאז אייפון 1 יצא לשוק בשנת 2007, שיאומי מפילה פצצה בעולם הצילום, סמארטפון שיוכל להחליף את המצלמות המקצועיות בעתיד הלא רחוק.

אומנם מדובר באב טיפוס ובגרסה ראשונה, אבל עם ההתקדמות הכל כך מהירה בעולם הסמארטפונים יש מצב שכבר בקרוב לא מעט חברות בעולם הסמארטפונים יעבדו על אימוץ אותה השיטה לסמארטפונים שלהם.

וזה נעשה על ידי כמה דברים שהיו עד לא מזמן מגבלות ברוב הסמארטפונים:

1. חיישן ענק מהרגיל בגודל 1 אינץ', במילים פשוטות: 13.11x9.83 מילימטר = שטח חיישן בגודל 128.8 מילימטר, בשונה משאר הסמארטפונים המגיעים עם חיישן בגודל של עד 10x7.5 מילימטר = שטח חיישן בגודל 75 מילימטר.2. תאימות לעדשות גדולות ומתחלפות, לראשונה הסמארטפון החדש יתאים לתושבת L של לייקה, מה שיאפשר צילום עם בוקה אמין, איכותי, ומדוייק.3. הסמארטפון יאפשר יצירותיות מיוחדת בשילוב עם העדשות המתחלפות, מה שאומר שמעבר לזה שתקבלו את האפשרות להרכיב עדשות מתחלפות על הסמארטפון - תוכלו גם דרך האפליקציה של המצלמה לשלוט בהגדרות של הצילום בקלות ובמהירות.4. הסמארטפון מאפשר פעולה בדיוק כמו במצלמות המירורלס שלנו כיום, מה שאומר שהחיישן מגיע ללא תריס מכני או כל דבר אחר שיהפוך אותו ליקר וקשה יותר לייצור.

מבט על הסמארטפון:

*התמונות סופקו על ידי Agatha Tang מחשבון הטוויטר שלה כאן.

סרטון השקה של האב טיפוס הראשון:

ברגע שיצאו סקירות ברשת על הסמארטפון החדש נעדכן אותם כאן ובקבוצת הטלגרם שלנו מכאן.

מחיר הסמארטפון החדש לא נחשף עד כה, אבל ניתן לשער שהמחיר שלו יהיה בהרבה מעל הרגיל.

לאחרונה היו כמה חברות בעולם הסמארטפונים שהשיקו סמארטפונים עם חיישן מצלמה בגודל 1 אינץ', ואומנם סמארטפונים כאלה עדיין עולים הרבה כסף ביחס לסמארטפוני הביניים (באיזור ה- 4,398 שקלים), אבל מה שבטוח שבעתיד הלא רחוק מחירם ירד וגם מעמד הביניים יוכל להנות מסמארטפון עם מצלמה איכותית במיוחד.

ככל הנראה השיתוף של שיאומי עם חברת לייקה פותח בפניה דלתות שאף חברה אחרת לא יכולה לקבל, במיוחד שמדובר באב טיפוס של החברות שיאומי ולייקה בפיתוח משותף, זה בהחלט כיף לראות איך עולם הסמארטפונים מתקדם, ועכשיו נשארת לנו השאלה: האם עולם הסמארטפונים ינצח לא רק את המצלמות הקומפקטיות?!

לסיכום: סמארטפון ראשון מסוגו, חדש ועדכני, היו לא מעט חברות בעולם הצילום שכבר ניסו לעשות משהו דומה רק מהצד ההפוך (לייצר מצלמה שהיא גם סמארטפון, ולא סמארטפון שהוא גם מצלמה) ולא ממש הלך להם, לראשונה נראה שעתיד עולם הצילום באמת עומד להשתנות - ולכן חברות הצילום: ניקון, קנון, סוני, פנסוניק, ופוג'יפילם צריכות להתעורר ולהביא פתרון מהיר ואיכותי שלא יאפשר את עליית איכות הסמארטפונים על המצלמות מירורלס.