כבר שנים שעולם הסאונד עובר התפתחות איטית שתתאים אותו בסוף ליכולות של המכשירים הדיגיטליים של היום,כרגע ניתן לומר שאנחנו בכיוון הנכון ואפילו מתקרבים לאיפה שצריך - אבל הפיתוח החדש של אדובי מקפיץ אותנו כמה שלבים קדימה לפני הסוף.

בהתחלה אדובי קראה לכלי הזה - "פרויקט Shasta", אבל עכשיו שמו שונה והוא יקרה מעכשיו "אדובי פודקסט".

תחשבו על הכלי החדש שאדובי השיקה כמין מפתח לעולם חדש ובו בעתיד נוכל לצלם ישר לסמארטפון או למצלמה ובלייב המצלמה/הסמארטפון ידעו להעלים את רעשי הרקע מהסרטון שלכם, מה שיגרום כמעט לכל מיקרופון להשמע די מקצועי ואיכותי.

אומנם זה נשמע חלומי, אבל לקחתי הקלטת סאונד שעשיתי מיוחד בשביל הכתבה - כדי לבדוק עד כמה זה עובד טוב ובעברית?! להלן התוצאות:

*הוקלט עם המכשיר הקלטה Portacapture X8 של טסקאם באיכות של 32 ביט וקצב דגימה של 48 קילו הרץ.

הקלטה ללא עיבוד

הקלטה עם העיבוד של אדובי

לאחר הבדיקה שמעתי את ההקלטות שוב ושוב ונסיתי לראות איך בדיוק הוסרו כל הרעשי רקע ובאיזה איכות הסאונד הסופי חזר?

אז הניתוח שלי הוא ככה, הכלי הזה עובד די טוב ביחס למשהו אוטומטי לחלוטין, שמתי לב לכך שהסאונד שעבר את העיבוד קיבל חיזוק בס, מה שהפך את הקול שלי להשמע יותר עבה ופחות טבעי, אבל בסופו של דבר זה נתן עבודה טובה.

בסופו של דבר זהו אחד הכלים היחידים בעולם כרגע שידוע לנו שיכול לעשות הפחתת רעשי רקע ברמה כזו גבוהה ללא הצורך בעריכה ועיצוב ובדיקה של הסאונד הסופי לפי סיום העריכה, כאן הכל אוטומטי.

כרגע הכלי של אדובי יאפשר לכם להעלות אליו קבצים בגודל מקסימלי של 1 ג'יגה בייט ועד שעה של הקלטה כל פעם.

הכלי פודקסט תומך בפורמטי אודיו של MP3 ו- WAV המוכרים לנו וכמובן שרוב העולם משתמש בהם כיום.

לכניסה לכלי הפודקסט של אדובי מכאן.

לסיכום: האדובי פודקסט הינו כלי חדשני ומעניין כאחד, בסופו של דבר ידוע לנו שכיום ניתן לעשות את אותן הפעולות בצורה מקצועית ועמוקה יותר דרך רוב התוכנות לעריכת וידאו, אבל מעכשיו הוא יהיה זמין לכל מי שמעוניין בכך כולל למשתמשים שאין להם כל ידע בתוכנות עריכה זהו הכלי המושלם בשבילם.