אחרי לא מעט הבטחות מחברת OM SYSTEM (לשעבר "אולימפוס"), החברה משיקה בהפרש של כשבוע לפני השקת הפנסוניק GH6 - מצלמה שממש מתחרה מולה עם איכות גבוהה גם בוידאו וגם בסטילס וכמובן חיישן מיקרו ארבע שלישים.

עד כה, נראה שחברת JIP שקנו את אולימפוס (95% ממניות החברה), עומדים על שלהם ובהחלט רואים את עצמם בעתיד כמתחרים מול החברות הגדולות כיום.

מבט על המצלמה:

להלן המפרט הטכני של המצלמה:

מפרטOM SYSTEM OM-1
תאריך השקה:15/02/2022
סוג מצלמה:מירורלס
סוג חיישן:CMOS BSI
גודל חיישן:מיקרו ארבע שלישים
מייצב תמונה מובנה:יש, עם 5 צירים
רזולוציית חיישן:20.4 מגה פיקסל
מידות חיישן:17.4x13 מילימטר
שטח חיישן:226.2 מילימטר
רזולוציה מקסימלית:5184x3888
מקסימום עומק צבע בתמונות:12 ביט
רגישות חיישן (ISO):200 עד 25,600
רגישות חיישן מורחבת (ISO):80 עד 102,400
מעבד תמונה:TruePic X
סוג עינית:אלקטרונית/EVF
רזולציית עינית:5,760,000 פיקסלים, OLED
כיסוי עינית:100%
יחס הגדלה של העינית:0.83x
גודל מסך ראשי:3.0 אינץ'
רזולוציית מסך:1,620,000 פיקסלים
מסך מגע:יש
מסך מתכוונן:כן, מסך מפרקי
זיהוי עיניים בסטילס:יש
זיהוי עיניים בוידאו:יש
הוט שואו חכם:לא ידוע
פלאש מובנה:ללא
מהירות סנכרון פלאש:1/250
סוג זכרון:2 חריצים SDXC (UHS-II)
מגן תריס בזמן החלפת עדשה:לא ידוע
מהירות צילום רציף בתריס מכני:10 תמונות לשניה
מהירות צילום רציף בתריס אלקטרוני:20 תמונות לשניה
זמן חשיפה בתריס מכני:1/8000 עד 60 שניות
זמן חשיפה בתריס אלקטרוני:1/32000 עד 60 שניות
נקודות מיקוד אוטומטי:1053
רגישות פוקוס אוטומטי:-6 עד +19 EV
פורמט קידוד וידאו:MP4/H.264/H.265
רזולוציית וידאו פנימית מקסימלית:DCI 4K ו- 10 ביט עד 59.94P {152 מגה ביט לשניה}
רזולוציית וידאו חיצונית מקסימלית:12 ביט רואו 4:4:4 ב- 4K
מגבלת זמן הקלטת וידאו:ללא
הקלטת וידאו RAW:יש, חיצוני בלבד
מקסימום עומק צבע בוידאו:12 ביט
GPS מובנה:ללא
תמיכה בבלוטוס ו- Wi-Fi:יש
גרסת Wi-Fi:Wi-Fi 5
שידור IP:ללא
חיבורים:USB סוג C 3.1 ו- HDMI D(מיקרו) ו- 3.5MM למיקרופון ו- 3.5MM לאוזניות, סנכרון פלאש, סנכרון פלאש, 2.5MM העברת קבצים
סוללה:BLX-1 עם 2,280 מיליאמפר
חיי סוללה בתמונות:520
משקל עם כרטיס זיכרון וסוללה:599 גרם
מחיר הזול ביותר בחו"ל:$2,199
מחיר משוער בישראל:₪8,500

מה הסיפר של אולימפוס?

זה נכון, שחברת אולימפוס לא ממש השיקה מוצרים שמספקים את הלקוחות שלה בשנים האחרונות.. אבל זה לא אומר שעכשיו הם לא יצליחו לחזור למשחק" ולהתחרות עם הגדולים".

OM SYSTEM משיקה מצלמה שככל הנראה מחליפה את המצלמה E-M1 Mark III מהסדרה OM-D, עם פיצ'רים שבהחלט מכסים כמעט כל דבר אפשרי שגרם למצלמה הקודמת לפול מהשוק הגדול ולהוריד את ריווחי חברת אולימפוס בענק.

איכות נוחות וארגונומיה

המצלמה החדשה מגיעה עם חיישן חדש של 20 מגה פיקסל, וגוף המצלמה (עשוי מגנזיום) ממש נראה אותו גודל כמו הדגם המקביל של החברה OM-D E-M1 Mark III.

החברה אומרת שהמצלמה מגיעה עם אפשרות לעמידה בתנאי מזג אוויר קשים כולל טפטוף של גשם ואבק ואפילו שלג - עם דירוג של IP53.

בנוסף, למצלמה נוספה האפשרות הכל כך רלוונטית להיום - טעינה באמצעות חיבור USB סוג C ואפילו בזמן שהמצלמה דולקת עדיין הסוללה תמשיך להיטען.

למצלמה נוסף הכפתור AF-ON בחזית, במקום הכפתור המשולב שהיה בדגם OM-D E-M1 Mark III, כך שהרבה יותר נוח לגשת לכפתור החדש - ולעבוד איתו מה שנקרא "בלייב".

המצלמה מגיעה עם מערכת תפריטים חדשה ומעוצבת בדומה מאוד למערכת המירורלס של קנון.

לא מספיק לכם?! חברת OM SYSTEM לא עצרה כאן והוסיפה מעבד תמונה חדש בשם TruePic X שלפי החברה מהיר פי 3 יותר מהמעבד בדור הקודם.

בגלל שהחברה הלכה עד הסוף גם עם הארגונומיה, הפעם המסך המפרקי נפתח ללא הפרעה של אף כבל שתחברו למצלמה (בדגם הקודם - הכבל של המיקרופון הפריע למסך להסתובב).

עם כל המפרט המטורף שהמצלמה הזאת מגיעה, החברה מציגה אותה כהמצלמה הקלה ביותר שתוכלו להשיג לטיולים ומסעות ברחבי העולם, במשקל של 599 גרם כולל סוללה וכרטיסי הזיכרון.

מה בנוגע לוידאו?!

והנה סוף סוף הגיע הזמן לדבר על איכויות הוידאו שנוספו, המצלמה מקבלת הפעם את האפשרות לצלם בקידוד של הפורמט המעודכן H.265 שהוא כרגע השולט בשוק של עולם הצילום (אם לרגע נפרד מאיכות הפרורס כמובן), מה שטוב בתקן של הוידאו החדש שנוסף למצלמה הוא: עצם העובדה שהיא תשמור קבצים יותר קטנים של הוידאו אבל באיכות גבוהה יותר מהפורמט H.264 - וזה קורה באמצעות שמירה יעילה וחסכונית יותר של קבצי הוידאו במצלמה.

בנוסף לכך, ברגע שתעברו לפורמט H.265 - המצלמה אוטומטית מעבירה אתכם לאיכות וידאו של 10 ביט, כך שתקבלו את מירב האיכות שהמצלמה יודעת לנצל (כמובן לפני שאנחנו מתחילים לדבר על צילום ברואו - שזה נושא אחר בגלל שצריך לדרג אותו לאחר הצילום בתוכנת עריכה).

המצלמה יכולה לצלם וידאו באיכות של עד DCI 4K ו- 10 ביט עם 59.94P {152 מגה ביט לשניה}, כמובן שהיא לא מתקרבת לאיכות הוידאו והביצועים של מצלמות הפול פריים או אפילו של מצלמת ה- GH6 - אבל עדיין ניתן לומר מכיוון שחברת OM SYSTEM כבר שנים בוחרת לייצר מצלמות משל עצמה שמיועדים בעיקר לצילום נסיעות וטיולים ברחבי העולם - האיכות שהפעם תקבלו במצלמה היא מעל ומעבר למה שהיא נועדה מלכתחילה.

אחרי לא מעט זמן, חברת OM SYSTEM (אולימפוס לשעבר) מכריזה על פרופיל צבע משלה - מעודכן בשם OM-LOG שתקבלו איתו את מירב הטווח הדינמי והצבעים הטובים ביותר (בתוכנת הדירוג הסופית כמובן).

איכות הוידאו המקסימלית של המצלמה היא מטורפת - 12 ביט רואו 4:4:4 ב- 4K (בהקלטה חיצונית עם HDMI בלבד), וזה בלי להתייחס לכך שהמצלמה מאפשרת לכם לצלם עד 4K עם 60P ו- פול HD עד 240 תמונות לשניה שזה בהחלט דבר שלא קיים בכל מצלמה בשוק היום ובמיוחד לא בטווח המחיר הזה.

בחברה מדגישים, ברגע שתלחצו על כפתור ההקלטה של הוידאו - אתם תראו בברור שיש מין מסגרת אדומה מסביב לפריים שלכם, כך שתדעו בוודאות שאתם מקליטים וידאו ללא שום קושי כלל.

לפי החברה המצלמה מגיעה ללא שום הגבלת זמן בהקלטת הוידאו, ובנוסף אומרים לנו שאין יותר דבר כזה של "פיצול קבצים", שזה היה קורה בהקלטות של המצלמה הקודמת - שכל סרטון של 2 דקות ו- 15 שניות היה נשמר בקובץ נפרד, מה שהיה יוצר בלאגן שלם מצילום של שעה אחת (למרות שגם זה היה מוגבל בדגם הקודם לעד חצי שעה הקלטה רציפה).

החברה מבטיחה סטופ 1 של טווח דינמי טוב יותר מהדגם הקודם (בחישוב זריז - מייצב עד 8 סטופים [שעובדים עם המערכת החדשה "Sync IS"]), ועד 2 סטופים נמוכים יותר עם של רעש שכמעט ולא יורגש בתמונה.

מצב הסטילס

OM SYSTEM הפתיעה אותנו עם מהירות צילום של 120 תמונות לשניה בסטילס, ועם כל זאת המצלמה תאפשר לכם לבחור בין כל איכויות צילום התמונות (רואו/JPG).

והדבר שהפתיע אותנו יותר, הוא שראינו את התקדמות "העינית" של המצלמה שקבלה 5,760,000 פיקסלים עם מסך OLED מעודכן, לעומת 2,360,000 פיקסלים שהיו בדגם OM-D E-M1 Mark III ועם מסך LCD הישן.

בנוסף, החברה אומרת שבזמן צילום תמונות לא תראו ולו לרגע אחד את מה שנקרא "בלאק אאוט" (זהו מין רגע קטן שתראו במסך או בעינית צבע שחור בלבד), וזה בהחלט מעניין לראות את הדבר הזה פועל לנגד ענינו ולהרגיש את השיפור המטורף הזה מחברה שחשבנו שלא נשמע ממנה עוד.

חשוב לציין, אם באמת הבעיה שנקראת "בלאק אאוט" לא קיימת במצלמה החדשה - זה בהחלט יאפשר לצלמים לצלם ברצף וללא בעיה בלי לפספס אף רגע.

מערכת הפוקוס שודרגה בענק

ולבסוף, מערכת הפוקוס שודרגה אף היא, והפעם היא מגיעה עם מערכת פוקוס שדומה מאוד מאוד לזאת של הקנון עם 1053 נקודות מיקוד, ולפי סקירות ראשוניות שראינו כבר עכשיו על המצלמה - ניתן לראות שיפור עצום במערכת הפוקוס, ובנקודה זו צריך לומר "שאפו" ענק לחברת "OM SYSTEM" שהפכה דבר כמעט בלתי אפשרי שחברות אחרות נלחמות עליו כבר שנים - לאפשרי לחלוטין.

המצלמה מגיעה עם 5 מצבי זיהוי אובייקט למיקוד שונים: רכבים, מטוסים, רכבות, ציפורים, וחיות, ומבדיקה שלנו עולה כי אין אפשרות מובנית לזיהוי פנים של "בני אדם" שזה קצת מוזר - ויכול להיות שתכונה זו תתווסף באחד מהעדכוני קושחה הבאים של המצלמה.

להלן תמונות שצולמו עם המצלמה:

*התמונות סופקו על ידי חברת OM SYSTEM.*תמונות באיכות גבוהה ניתן לראות בקבוצת הטלגרם שלנו מכאן.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על המצלמה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Chris Eyre-Walker:

סקירה של ערוץ היוטיוב DPReview TV:

סקירה של ערוץ היוטיוב Adorama:

סקירה של ערוץ היוטיוב Gordon Laing:

סקירה של ערוץ היוטיוב Peter Forsgård:

מחיר המצלמה עומד על 8,699 שקלים בישראל.

לסיכום: המצלמה החדשה בהחלט נותנת מקום יפה לצלמי האולימפוס שאולי פחדו שהחברה שהם אהבו כל כך תעלם מהמפה - אבל לא! היא עדיין כאן רק בשם אחר (OM SYSTEM), המצלמה מתאימה לצלמים חובבים, מתחילים ומתקדמים כאחד, כמובן תקחו בחשבון שהמחיר שלה לצלמים מתחילים הוא בהחלט התחלה עם מחיר גבוה מאוד, לפי החברה המצלמה מיועדת לצילום תמונות ווידאו ללא בעיה כלל (מה שנקרא: מצלמה היברידית) עם התאמה לצילום: נופים, טיולים, פורטרטים, אירועים, כנסים, ספורט ועוד.. מה שכן - אנו נמליץ להמתין לביקורת רשמית כאן בישראל כדי שנדע בוודאות שחברת OM SYSTEM השיקה מצלמה שבאמת מתאימה לכל האמור לעיל.