אומנם מאז ההשקה ועד היום עברה לה כמעט שנה, את ההשקה פספסנו רק בגלל שלא היינו בטוחים עד כמה DJI טובים בסאונד, ועכשיו לאחר השקת הגרסה של Mic 1 החלטנו שהגיע הזמן להכריז על המיקרופונים האלחוטיים של DJI באופן מלא.

חברת DJI שמה לעצמה למול עיניה את המשתמש הפשוט ביותר שרוצה להתחיל לצלם ולהקליט כבר עכשיו את הסרטונים שלו - ושאין לו זמן ללמוד את ההגדרות המסובכות של המיקרופון וכו', והמיקרופונים של DJI בהחלט עושים את זה - ועושים את זה טוב מאוד.

מבט על המיקרופון מדגם Mic 1:

מבט על המיקרופון מדגם Mic 2:

להלן המפרט הטכני של המקלט:

מפרטמקלט Mic 1 ו- Mic 2
תאריך השקה:09/01/2023
יצרן:DJI
סוג מקלט:אלחוטי, למצלמה/סמארטפון
תושבת:קולד שואו
מיקרופון מובנה:ללא
מספר ערוצי אודיו:2
טווח קליטה:-12 עד 12 dB
תגובת תדר:50 הרץ עד 20 קילו הרץ
עיבוד אות:150 הרץ
עוצמת RF:100 mW
חיבורים:USB סוג C לטעינה ועדכון קושחה, TRS יציאה למצלמה/סמארטפון, TRS לאוזניות
סוללה:ליתיום, 320 מיליאמפר
זמן טעינה:160 דקות
חיי סוללה:5 שעות
מסך:OLED, מגע
משקל:24.9 גרם

להלן המפרט הטכני של המשדר:

מפרטמשדר (מיקרופון) Mic 1 ו- Mic 2
תאריך השקה:09/01/2023
יצרן:DJI
סוג משדר:אלחוטי
תושבת:קליפס
מיקרופון:מובנה, מונו/סטריאו
עוצמת RF:100 mW
עוצמת הקלטה אוטומטית:ללא
הקלטה פנימית:יש
איכות הקלטה:24 ביט עם 48 קילו הרץ
רמת רעש שווה ערך:23 dB
SPL מקסימום:114 dB
פורמט הקלטה:WAV
כפתור השתקה:ללא
חיבורים:3.5MM TRS כניסה למיקרופון
סוללה:ליתיום, 320 מיליאמפר
זמן טעינה:70 דקות
חיי סוללה:5.5 שעות
מסך:ללא
משקל:30 גרם

המיקרופונים החדשים מגיעים באיכות הקלטה של 24 ביט עם 48 קילו הרץ, בשונה מדגם הרוד ווירלס גו שמאפשרים הקלטה של עד 32 ביט.

מה שכן המיקרופונים החדשים של DJI מאפשרים הקלטה במרחק של עד 250 מטר לעומת המיקרופונים של רוד שמאפשרים הקלטה במרחק של עד 200 מטרים.

המקלט החדש של DJI מגיע עם מסך מגע מובנה, מה שיאפשר שליטה מלאה דרכו על כל ההגדרות הרחבות, בשונה מהמיקרופונים של רוד שכדי לכוון את ההגדרות תצטרכו לחבר את המיקרופונים למחשב ודרך תוכנה יעודית בלבד תוכלו לשלוט על הכל.

מה שכמובן הופך את המיקרופונים של DJI לטובים ביותר שניתן להשיג - עם שימוש מהיר נוח והגיוני, והכי חשוב - בלי הצורך להשתמש בתוכנות חיצוניות כלל.

המיקרופונים החדשים מאפשרים הקלטה של עד 14 שעות ואחסון קובצי הקלטה של עד 8 ג'יגה, וכדי להעביר את ההקלטות הפנימיות למחשב שלכם תצטרכו לחבר את המיקרופונים דרך החיבור USB סוג C למחשב שלכם והיקרופון יפתח ככונן בפני עצמו במחשב שלכם וממנו תוכלו להוריד את כל הקבצים שלכם.

המיקרופונים החדשים מגיעים עם תיק טעינה קומפקטי שבתוכו יש סוללת ליתיום של 2,600 מיליאמפר, והוא מאפשר הטענה של עד 15 שעות, במקביל לכך שכדי להטעין את התיק עצמו (דרך חיבור USB סוג C) יקח לכם שעתיים בדיוק, התיק טעינה שוקל רק 162.2 גרם - מה שיקל על מי שמחפש לסחוב אותו איתו בתיק.

המשדר מאפשר חיבור ישיר לסמארטפונים של אפל ואנדרואיד, כולל חיבור 3.5MM סטנדרטי, מה שהופך אותו מתאים באופן מלא לכלל המשתמשים שיקנו אותו.

בשונה מהמתחרה (רוד ווירלס גו 2), המקלט של DJI מגיע עם חיבור 3.5MM לאוזניות, מה שכמובן ממש חסר במיקרופונים של רוד, הרי מי לא היה רוצה לשמוע את הסאונד באוזניות? בסופו של דבר לפעמים אתם רוצים לסמוך על ההקלטה הפנימית של המקירופון אבל בלי חיבור לאוזניות איך תדעו מה בדיוק אתם מקליטים - ולכן זהו דבר חשוב ש- DJI הוסיפו למיקרופונים שלהם.

סרטון השקה:

בנוסף, DJI הכריזה לאחרונה (04/01/2023) על עדכון קושחה (גרסה: v02.00.72.87) למיקרופונים להלן פרטי העדכון:

1. עדכון המאפשר לכבות את הנורות מידע על המיקרופונים (מה שיהפוך אותם לפחות מפריעים בעין מול המצלמה).2. לאחר העדכון יהיה ניתן להשבית את הכפתור שעל המיקרופונים המיועד לעצירת ההקלטה הפנימית (מה שכמובן היה חובה - כיוון שאין לדעת אם בטעות המצולם שלכם ילחץ עליו בטעות ולא יוקלט לכם גיבוי).3. נוספה אפשרות בשם "Auto Record" שתאפשר הקלטה אוטומטית לחלוטין מהרגע שתדליקו את המיקרופון ועד שתכבו אותו.

סרטון הסברה על העדכון קושחה החדש:

להורדת העדכון ניתן ללחוץ כאן.

להלן כמה סקירות על המיקרופונים החדשים:

סקירה של ערוץ היוטיוב Jeven Dovey:

סקירה של ערוץ היוטיוב Potato Jet:

סקירה של ערוץ היוטיוב Stewart and Alina:

סקירה של ערוץ היוטיוב DPReview TV:

סקירה של ערוץ היוטיוב iPhonedo:

להלן מחירי המיקרופונים:ערכת ה- "DJI 1" הכוללת משדר (מיקרופון אחד) ומקלט אחד ואת האביזרים הבאים: כבל 3.5MM TRS, מתאם חיבור (Type-C), מתאם חיבור (Lightning), תיק אחסון למיקרופון, מגן רוח למיקרופון, כבל טעינה מפוצל, מתאם קולד שואו, וקליפס מגנטי למיקרופון - במחיר של 999 שקלים בישראל.ערכת ה- "DJI 2" הכוללת 2 משדרים (2 מיקרופונים) ומקלט אחד ואת האביזרים הבאים: כבל 3.5MM TRS, מתאם חיבור (Type-C), מתאם חיבור (Lightning), תיק אחסון למיקרופון, 2 מגיני רוח למיקרופון, כבל טעינה, מתאם קולד שואו, ו- 2 קליפסים מגנטיים למיקרופונים, תיק טעינה - במחיר של 1,499 שקלים בישראל.

לסיכום: המיקרופונים החדשים מתאימים לצלמים מתחילים, חובבים, ומקצועיים כאחד, הם בנויים בצורה טובה במיוחד, ומגיעים עם כל מה שרק תצטרכו בערכה אחת, במקביל הם מאפשרים ניהול מלא דרך המקלט בלבד בלי שום צורך בתוכנה חיצונית, המיקרופונים מתאימים בעיקר לראיונות, ליוצרי תוכן, עיתונאים ועוד..