ה- לייקה SL2-S היא ה- לייקה הראשונה שמציגה חיישן BSI והיא ממוצבת על ידי החברה כמצלמת פרימיום "מגזר פרימיום" המתאימה לצילומי אקשן ווידאו ברמה גבוהה.

אמנם אולי תחילה תחשוב ש- 24.6 מגה פיקסל נשמע מוכר, גם אם מדובר באותו חיישן בסיס שנמצא בסוני a7c או בפנסוניק S1 (וזה בהחלט לא יכול להיות), לייקה הצליחה לסחוט ממנו 0.4 מגה פיקסל נוספים. חיישן מסגרת מלאה זו המוארת בצד האחורי רואה דחיפת ביצועים גדולה בתאורה חלשה ויכול לצלם תמונות עד 100,000 ISO.

תמונה לדוגמה שצולמה ב- ISO 64,000ותמונה לדוגמה שצולמה ב- ISO 6400

ה- SL2-S יכולה לצלם את אותם 25 פריימים לשנייה ברציפות עם מאגר 4GB, מה שאומר שצילום ב- JPEG לעולם לא ימלא את המאגר. בגליון המפרט של המצלמה, צילום ב- DNG מביא גם לאותו מפרט: ניתן לצלם יותר מ 999 תמונות ישרות לכרטיס UHS-II מבלי להאט את מהירות הכתיבה של המצלמה או למלא את המאגר. לא ניתן מפרט לכתיבת JPEG ו- RAW. ניהול הנתונים מופעל על ידי מעבד לייקה Maestro Series III.

יש לציין כי אותם 25 פריימים לשנייה מגיעים עם אזהרה: ללא פוקוס אוטומטי רציף, ורק באמצעות התריס האלקטרוני. המיטב שהמצלמה יכולה לעשות עם פוקוס אוטומטי רציף פעיל הוא 5 פריימים לשנייה, והמהירות ביותר שהיא יכולה לצלם עם התריס המכני היא 9 פריימים לשנייה (אך עם פוקוס אוטומטי רציף מושבת).

גוף המתכת המלא, מתוצרת גרמנית, של לייקה, שנמצא על ה- SL2 חוזר לכאן ב- SL2-S, כשהבית עשוי מאלומיניום ומגנזיום ומצופה בחומר עור. המצלמה מוגנת גם מפני התזת מים (למשל גשם), ומדורג IP54.

לייקה שמרה על אותה מערכת פוקוס אוטומטית מבוססת ניגודים שנמצאה ב- SL2 המקורי והפכה עד כה לנורמה עבור מצלמות ה- L-Mount.

כמו בדומה ל- SL2, לייקה ציידה את ה- SL2-S במערכת ייצוב תמונה על חיישן 5 צירים המאפשרת לצלם תמונות ביד גם במהירות תריס נמוכה יותר. מערכת IBIS זו גם מאפשרת למצלמה לצלם עד 96 מגה פיקסל רב-צילומי משמרת חיישנים. בעוד שתכונה זו נוספה בסופו של דבר ל- SL2 לאחר ההשקה, היא תהיה זמינה מחוץ לקופסה ב- SL2-S. בעת צילום תמונה מרובת צילומים, המצלמה מייצרת שני DNG: קובץ אחד של 24 מגה פיקסל ותמונה אחת של 96 מגה פיקסל המשלבת את הנתונים מ- 8 צילומי שינוי חיישן.

ה- SL2-S של לייקה מצויד בעינית OLED אלקטרונית בגודל 5.76 מילימטר, שיכולה לרענן עד 120 פריימים לשנייה עם כיסוי מסגרת של 100% והגדלה של 0.78x. מפרט זה זהה לזה שנמצא ב- SL2. כמו כן, ה- LCD האחורי הוא נורית מסך מגע בגודל 2.1 אינץ' ובגודל 3.2 אינץ' עם מסך מגע מגע עם ציפוי נגד טביעות אצבעות ושריטות.

SL2-S ממוקם לא רק כמצלמת סטילס ממוקדת פעולה, מהירה, אלא גם כמכשיר יצירתי היברידי אמיתי. לייקה ציידה את המצלמה בעוצמת וידיאו ניכרת מכיוון שהיא מסוגלת לצלם וידאו ב- 4K עד 60 פריימים לשנייה ב- 10 ביט 4:2:2 בלייקה L-Log באמצעות יציאת HDMI (דרך יציאת HDMI בפול פריים). זה יכול לצלם ב- 4K עם פול פריים עד 30p באופן פנימי במפרט זה, אך צריך השתמש ב- HDMI (מקליט חיצוני) כדי להגדיל את קצב המסגרות. בנוסף, עליו לחתוך לסופר 35 על מנת לצלם וידאו של 60p. מפרט זה דומה מאוד למגבלות המוצבות על פנסוניק S1, חבר נוסף ה- L-Mount.

אין הגבלה למשך כמה זמן ניתן לצלם סרטונים (ללא הגבלת 30 דקות) והחברה הוסיפה שני LUTs צפייה משולבים לניטור EVF / LCD או באמצעות HDMI.

עם ההשקה, המצלמה תומכת בהקלטה ארוכה של GOP ו- All-I, אך החברה מבטיחה באמצעות מהדורות קושחה עתידיות שהיא תתמוך גם בתקן דחיסת הווידיאו ה HEVC היעיל ביותר להקלטות פנימיות של 10 ביט עד 4K/60p ישירות לכרטיס SD. זה יאפשר גם חלוקת קטעי וידאו לקטעי דקה כדי למזער את הסיכון לאובדן נתונים. תכונות משופרות אחרות, כגון צג גל משולב ופוקוס אוטומטי אוטומטי, יתווספו עם עדכון הקושחה הבא המשפר עוד יותר את התאמת המצלמה ליישומים מקצועיים ולשימוש ארוך טווח.

אם כבר מדברים על עדכוני קושחה, לייקה מבטיחה כי עדכון יהיה זמין במחצית הראשונה של שנת 2021 הכוללת אלגוריתם פוקוס אוטומטי חדש לשיפור זיהוי העיניים, הפנים, הראש והגוף וכן מעקב אחר מיקוד. החברה תוסיף גם פונקציית העלאה אישית של צפייה ב- LUT, תצוגה חיה משופרת לשליטה טובה יותר בהרכב תמונות באור נמוך, פעולת פוקוס אוטומטית אוטומטית, סרגל צבעים עם אות שמע כהפניה לדירוג צבעים נכון ובקרת קול בפוסט, ומצב Tally. .

תכונה אחת נוספת שתגיע בשנה הבאה נקראת כיסוי תמונה. זה מאפשר יישור מיקום המצלמה על בסיס תמונה שצולמה בעבר ומוצגת במצב שקוף ב- EVF או על גבי LCD. מצב מסוים זה יקל על חיבור סדרת תמונות שצולמו במשך זמן רב הן עבור יישומי שמירת רשומות והן עבור יישומים יצירתיים.

לייקה גם ציינה כי לגרסת האחרונה של Capture One נוספה יכולת קשירה מלאה.

ה- לייקה SL2-S נתמך על ידי למעלה מ- 40 עדשות עם פוקוס אוטומטי עם תושבת L תואם באופן מלא לעדשות - M, R ו- S-System עדשות באמצעות אפשרויות המתאם המרובות של החברה.

ה- לייקה SL2-S אמור להיות זמין באופן מיידי תמורת 4,895$ (באיזור ה- 19,000 שקלים) מסוחרים מורשים.