העדשה החדשה היא כחלק מהשקות שהחברה כבר אמרה לנו מזמן שהיא תעשה עד סוף שנת 2021, העדשה הבאה מסדרת הקיט הזולות היא עדשת 28MM שתושק בנובמבר הקרוב.

העדשה מגיעה בנויה בצורה ממש קומפקטית - ללא שום מתגים מסביב לעדשה.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטניקון NIKKOR Z 40mm f/2
יצרן:ניקון
סוג עדשה:פריים
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:40MM בפול פריים/60MM בקרופ
אלמנטים/וקבוצות:4/6
זווית ראיה:57 מעלות בפול פריים (38 מעלות בקרופ)
מפתח צמצם מקסימלי:f/2
מפתח צמצם מינימלי:f/16
מרחק פוקוס מינימלי:29 סנטימטר
הגדלה מרבית:0.17x
להבי צמצם:9, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מייצב תמונה:אין
עמידות:אבק/גשם קל
קוטר הברגת פילטר:52MM
משקל:170 גרם

העדשה לפי החברה מתאימה בעיקר לצילומי נסיעות וטיולים, כך שהיא קטנת משקל ומימדים ולא מכבידה על מי שרוצה סך הכל להוציא תמונות טובות במינימום השקעה.

העדשה מגיעה עם שני אלמנטים מיוחדים: 2 אלמנטים אספיריים.

העדשה מגיעה עם איטום נגד אבק וגשם קל, כך שהיא מותאמת בצורה מושלמת לצילום נסיעות שבהם אתם לא יודעים מה יקרה בכל רגע שתלכו עם העדשה בידיים, אין לדעת אולי פתאום יתחיל לרדת עליכם גשם..

הפוקוס האוטומטי עובד מושלם עם מנוע שקט ביותר כמו בכל סדרת ה- Z, כך שאם אתם רוצים לעשות איתה וידאו אז גם את זה תוכלו לעשות "בראש שקט ועדשה שקטה".

למי שקונה את העדשה ורוצה להשתמש איתה במצלמת קרופ אתם תקבלו עדשת 60MM - כך שהיא תיהיה ממש טובה לצילום פורטרטים מכל סוג שהן, וגם תקבלו בוקה יפה כמובן של מפתח צמצם f/2.

חשוב לציין ולהדגיש העדשה תואמת לכל מצלמות ה- Z גם קרופ וגם פול פריים, כך שזאת בהחלט עדשה שכל צלם מתחיל יכול לשקול לקנות אותה ולקבל תוצאות ברמה גבוהה מאוד.

להלן תמונות שצולמו עם העדשה:

סרטון ההשקה יצא בקרוב ונעדכן פה.

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Ricci Talks:

סקירה של ערוץ היוטיוב Matt Irwin Photography:

סקירה של ערוץ היוטיוב Philip Fung:

סקירה של ערוץ היוטיוב 【カメラ】柴田:

מחיר העדשה עומד על 1,049 שקלים מהיבואן הרשמי (קאמרה).

לסיכום: עדשה שהכי ציפינו שתגיע נראה שניקון עושה את זה שוב וקנון וסוני נשארות מאחור בנושא הזה - שהוא החשוב ביותר, הוזלת הציוד צילום לצלמים מתחילים או חובבים, העדשה מתאימה לצילומי נסיעות פורטרטים ועוד.. מומלצת בעיקר ליוצרי תוכן וצלמים מתחילים או חובבים - בעניין ההמלצה אנחנו באמת ממליצים בשונה מאתרים אחרים שהמליצו פעם על עדשות ה- DSLR והן לא באמת היו ברמה שסיקרו אותן, הפעם ניקון ניצחה והביאה סדרת עדשות שחלקן עוד בדרך - עם ביצועים גבוהים ומחיר נמוך ככל האפשר.