העדשה החדשה מיועדת גם לצלמי וידאו וגם לסטילס, אבל בעיקר לצלמים חובבים או מתחילים - בעקבות הצמצם היותר סגור של העדשה משאר הדגמים הדומים בסטנדרט של עדשות מסוג זה.

העדשה מגיעה בנויה בצורה ממש קומפקטית - ללא שום מתגים מסביב לעדשה.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטניקון NIKKOR Z 28mm f/2.8
תאריך השקה:17/11/2021
יצרן:ניקון
סוג עדשה:פריים
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:28MM בפול פריים (42MM בקרופ)
אלמנטים/וקבוצות:8/9
זווית ראיה:75 מעלות בפול פריים (53 מעלות בקרופ)
מפתח צמצם מקסימלי:f/2.8
מפתח צמצם מינימלי:f/16
מרחק פוקוס מינימלי:19 סנטימטר
הגדלה מרבית:0.2x
להבי צמצם:7, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מנוע פוקוס:STM
מייצב תמונה:ללא
עמידות:אבק/גשם קל
קוטר הברגת פילטר:52MM
משקל:155 גרם
אביזרים בערכה:מכסה אחורי LF-N1, מכסה קידמי LC-52B

העדשה מגיעה לפי החברה עם מינימום פוקוס נשימתי, כך ששינוי הפוקוס בוידאו שלכם יראה חלק מאוד, והצופים לא ישימו לב שהפוקוס ישתנה ממרחק למרחק.

העדשה מגיעה עם שני אלמנטים מיוחדים: 2 אלמנטים אספיריים.

העדשה מגיעה עם איטום נגד אבק וגשם קל, כך שהיא מותאמת בצורה מושלמת לצילום נסויעות שבהן אתם לא יודעים מה יקרה בכל רגע שתלכו עם העדשה בידיים, אין לדעת אולי פתאום יתחיל לרדת עליכם גשם..

מבנה העדשה הוא פלסטיק, כך שהיא קלת משקל - אבל בו זמנית היא עדינה מאוד ביחס לעדשות אחרות, כך שיכול להיות שמכה לא ממש חזקה תשבור אותה, אבל בסופו של דבר זה מה שעושה את העדשה הזאת זולה - כך שזה סביר מאוד לעדשה כזאת.

הפוקוס האוטומטי עובד מושלם עם מנוע שקט ביותר כמו בכל סדרת ה- Z, כך שאם אתם רוצים לעשות איתה וידאו אז גם את זה תוכלו לעשות "בראש שקט ועדשה שקטה".

האלמנטים עצמם שבתוך העדשה כלל אינם יוצאים מחוץ לעדשה בזמן שינוי מרחק הפוקוס כך שהעדשה לא תגדל במידה והפוקוס יוגדר לכל מרחק שרק תרצו.

חשוב לציין ולהדגיש העדשה תואמת לכל מצלמות ה- Z גם קרופ וגם פול פריים, כך שזאת בהחלט עדשה שכל צלם מתחיל יכול לשקול לקנות אותה ולקבל תוצאות ברמה גבוהה מאוד.

להלן תמונות שצולמו עם העדשה:

ברגע שיהיו סרטוני השקה וסרטוני סקירה על העדשה נפרסם לכם אותם כאן ונעדכן אתכם בקבוצת טלגרם שלנו שהכתבה עודכנה.

מחיר העדשה עומד על 1,399 שקלים בישראל.

לסיכום: עדשה איכותית וטובה שנכנסת לקטגוריה של עדשות הקיט, קטנת משקל ומימדים, עם התאמה מלאה גם לוידאו וגם לסטילס, העדשה תואמת בעיקר לצלמים מתחילים וחובבים (כמובן אם אתם צלמים מקצועיים ולא בא לכם להשקיע את מיטב כספיכם על עדשה אחת - זאת העדשה בשבילכם).