עדשה שתתחרה ישירות מול עדשת הקנון החדשה "RF 800mm f/5.6 L IS USM" וככל הנראה תנצח בכל פרמטר - אפילו באיכות וחדות ראש בראש.

ניקון מפילה מפץ ענק, שיקח לעולם הצילום כולל סוני וקנון הרבה זמן לעקל.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטניקון NIKKOR Z 800mm f/6.3 VR S
תאריך השקה:06/04/2022
יצרן:ניקון
סוג עדשה:פריים
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:800MM בפול פריים (1200MM בקרופ)
אלמנטים/וקבוצות:14/22
זווית ראיה:3 מעלות בפול פריים (2 מעלות בקרופ)
מפתח צמצם מקסימלי:f/6.3
מפתח צמצם מינימלי:f/32
מרחק פוקוס מינימלי:5 מטר
הגדלה מרבית:0.16x
להבי צמצם:9, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מנוע פוקוס:STM צעדים
מייצב תמונה:יש
עמידות:אבק/גשם קל
קוטר הברגת פילטר:46MM
משקל:2,385 גרם
אביזרים בערכה:מכסה אחורי LF-N1, מכסה קידמי LC-K106, מגן שמש HB-104, תיק לעדשה CL-L3, רצועה לנשיאה LN-3

העדשה מגיעה לאחר כ- 4 שנים שניקון נכנסה לעולם המירורלס, ונראה שהיא עושה צעדים שיחזירו אותה לפחות למקומות העליונים בדירוג העולמי של שוק הצילום.

העדשה מגיעה עם 5 אלמנטים מיוחדים: 3 אלמנטים ED, ואלמנט SR אחד, ואלמנט PF אחד.

בשונה מעדשת ה- Z 400mm f/2.8 TC VR S שהושקה לא מזמן, העדשה החדשה לא מגיעה עם מכפיל מובנה, ולכן אם תרצו אותו - תצטרכו לשלם עליו בנפרד.

בנוסף, העדשה תומכת בייצוב תמונה פנימי מובנה של עד 5 סטופים במצלמות המירורלס הרגילות, ובמצלמת הדגל Z9 עד 5.5 סטופים עם מערכת "סנכרון VR".

צריך לשים את הדברים על השולחן מדובר בעדשת פרמיום במחיר שעד לפני כמה שעות היה נשמע מופרך לחלוטין, אבל צריך לזכור שהעדשה החדשה מגיעה עם מינימום פוקוס של 5 מטרים לעומת עדשת ה- 400MM החדשה של ניקון שמגיעה עם מינימום פוקוס של 2.5 מטרים, ולעומת עדשת הקנון החדשה ה- 800MM RF שמגיעה עם מינימום פוקוס של 2.6 מטרים, זהו הבדל ענק - ויכול להיות שחלקכם צריכים שיפור בפרמטר הזה - כמובן מה שלא קרה יותר מדי.

רק כדי שתבינו, עדשת ה- DSLR המקבילה של ניקון מגיעה עם מינימום פוקוס של 5.9 מטרים, זאת אומרת שיפור של 90 סנטימטר סך הכל.

נשימת הפוקוס

לפי החברה, העדשה מגיעה עם מינימום נשימת פוקוס לעומת כל עדשה עם טווח דומה, במציאות ראינו שיש נשימה מורגשת - אבל לא בטוח עד כמה זה יפריע למי שמצלם עם העדשה הזאת, כי לרוב הצילום הוא לנושא שנמצא בקו מסויים ולא זז אחורה או קדימה מהר, מה שאומר שאם מטוס עף לכיוונכם ותנסו לצלם אותו בוידאו אולי תרגישו את הנשימת פוקוס, אבל זה יהיה ממש קשה להגיע לכך שתרגישו את הנשימה.

מבנה העדשה

העדשה שוקלת סך הכל 2,385 גרם (דרך אגב - עדשת ה- 400MM החדשה שוקלת יותר ממנה במשקל של 2,950 גרם), הווה אומר - כמעט 50% פחות מהעדשה הקודמת של החברה לתושבת ה- F.

העדשה עצמה בנויה בצורה מסיבית במיוחד, מסגסוגת מגנזיום חזקה, ואטומה לכל תנאי המזג אוויר - כולל: גשם, שמן, לחות, כתמים, חול ועוד..*אומנם החברה מוסיפה בכוכבית שהיא אינה מתחייבת לעמידה בכל תנאי המזג אוויר.

למי שפספס ברבות השנים, עדשות PF (Phase Fresnel) הן עדשות שמגיעות עם פחות אלמנטים בסך הכל - כך שהמון משקל נחסך וכמובן המחיר יורד במקביל.

עם כל השיפורים שניקון עשתה, ככל הנראה היא הייתה צריכה לסגור את הצמצם ל- f/6.3 במקום f/5.6, יכול להיות שתרגישו הבדל בסוג הצילום שלכם - מה שיתבטא בקצת פחות בהירות של העדשה החדשה.

בנוסף, העדשה מגיעה עם אפשרות לחיבור פילטרים פנימיים, במקום שתצטרכו לשלם סתם על פילטרים יקרים וגדולים במיוחד לקוטר העדשה בקצה שלה, ולכן גודל הפילטר התואם לעדשה הוא 46MM - קטן נוח ונגיש.

העדשה מגיעה עם כפתור שמירת פוקוס, בשפה שלנו: ברגע שתלחצו לחיצה ארוכה על הכפתור הוא ישמור את מיקום הפוקוס שלכם, וברגע שתלחצו עליו שוב ותיהיו במיקום אחר של הפוקוס, הוא פשוט יחזיר אתכם לאותו מיקום ששמרתם, זוהי תכונה מעניינת ביותר, ויהיה מאוד כיף לראות איך זה עובד בשטח.

העדשה מגיעה עם האפשרויות הבאות: גלגלת פוקוס ידני, גלגלת להתאמה אישית, כפתור להתאמה אישית, כפתור כדי להתעלם מאלמנטים בחזית הקרובים יותר מ- 10 מטרים, וחיבור בטחון לעדשה.

ניתן לומר, שהעדשה החדשה מוגדרת כמנצחת על כל עדשה אחרת מטווח זה, מכיוון שהיא כל כך קלה ונוחה עד שלא תצטרכו חצובה או מונופוד כדי להחזיק אותה ולצלם - תוכלו להשתמש פשוט בידיים.

להלן תמונות שצולמו עם העדשה:

ברגע שיצא סרטון השקה נעדכן אתכם בקבוצת הטלגרם שלנו על עדכון הכתבה (לקבוצה מכאן).

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Christopher Frost:

סקירה של ערוץ היוטיוב DPReview TV:

סקירה של ערוץ היוטיוב Ricci Talks:

סקירה של ערוץ היוטיוב B&H Photo Video:

מחיר העדשה עומד על 24,999 שקלים בישראל.*צריך לזכור שהמחיר של העדשה המקבילה של ניקון DSLR עמד על 73,999 שקלים.

לסיכום: העדשה מתאימה בעיקר לצילום ציפורים, חיות בר, מטוסים, ספורט ועוד.. עם איכות גבוהה ומשקל נמוך, וכל זה במחיר של 24,999 שקלים מה שאומר שהעדשה תתאים מעכשיו גם לצלמים חובבים משוק הביניים שאין להם בעיה להשקיע סכום כמו זה על עדשה אחת, וכמובן - העדשה מתאימה לצלמים מתקדמים כולל צלמי הוידאו שניקון לא שכחה אותם ושיפרה את מערכת הפוקוס לשקטה במיוחד.