אומנם לא קיבלנו הרבה מידע על הסמארטפון החדש אבל כן ידועים לנו הפרטים על המצלמות שלו.

כידוע לייקה השיקה לפני שנה וחצי בתאריך 17/06/2021 את הסמארטפון הראשון שלה ה- Leitz Phone 1, ועכשיו החברה משדרגת את הסמארטפון לרמה גבוהה יותר באותו המחיר של הדגם הקודם, חשוב לזכור שהסמארטפונים של לייקה נמכרים כרגע רק ביפן - ואין לדעת מה צופן לנו העתיד אולי בקרוב נראה אותם על המדפים כאן בישראל..😉

מבט על הסמארטפון:

להלן המפרט הטכני של הסמארטפון:

מפרטלייקה Leitz Phone 2
תאריך השקה:10/11/2022
יצרן:לייקה
סוג מכשיר:סמארטפון
מסך:
גודל מסך:
בהירות מקסימלית של המסך:
רזולוציית מסך:
מהירות סנכרון מסך:
מעבד:סנאפדרגון 8 מדור 1
אחסון:512 ג'יגה בייט
זכרון ראם:12 ג'יגה
חיישן מצלמה ראשית:בגודל 1 אינץ'
רזולוציית מצלמה ראשית:47.2 מגה פיקסל
עדשה למצלמה הראשית:19MM, ומפתח צמצם קבוע f/1.9
מצלמת סלפי:16 מגה פיקסל

הסמארטפון החדש מגיע במבנה גוף דומה לשל הסמארטפון של חברת שארפ ה- Aquos R7, מה שאומר שלצפות למשהו שעוד לא ראינו זה לא מה שצריך להיות, אבל כן ניתן לומר שהסמארטפון של לייקה בנוי בצורה ובסטייל של החברה כך שלמעט המערכת צילום והמפרט הטכני הפנימי של הסמארטפון - כולו פותח על ידי לייקה וזה לא הרבה בכלל.

הסמארטפון מגיע עם כיסוי מגן לעדשה והמצלמה שבולטים לבחוץ, והכל כמובן בסטייל של לייקה עם גימור יוקרתי במיוחד.

המנוע

המנוע של הסמארטפון הוא המעבד סנאפדרגון 8 מדור 1, מה שכידוע כבר נחשב לאחד המעבדים הטובים הזמינים כיום בשוק למעט ממשיכו הטוב מדור 2 שהושק ממש לפני מספר שבועות.

מערך האחסון בסמארטפון מגיע עם 512 ג'יגה של זכרון פנימי ו- 12 ג'יגה ראם לזכרון עבודה, מה שיאפשר צילום ועבודה במקביל על לא מעט אפליקציות פתוחות, ועדיין הסמארטפון ימשיך לעבוד מצויין ללא תקיעות.

בנוסף, המסך של הסמארטפון החדש מגיע בגודל של 6.6 אינץ' עם פאנל OLED, ועם רזולוציה של 2730x1260 פיקסלים, המסך גם כולל קצב רענון דינאמי של 1 עד 240 הרץ, מה שהופך אותו טוב גם למשחקים.

המצלמה הראשית

המצלמה הראשית מגיעה עם חיישן בגודל 1 אינץ', ועם רזולוציה של 47.2 מגה פיקסל, והיא כוללת עדשה שפותחה במשותף עם חברת שארפ (Sharp) - בשם "לייקה Summicron" והיא כוללת 7 אלמנטים בתוכה עם מפתח צמצם f/1.9 ואורך מוקד של 19MM.

הרעיון של המצלמה הראשית עם חיישן גדול הוא כרגע נועד בשביל 2 דברים בעיקר: בוקה (טשטוש) לרקע בתמונות, וראיה טובה יותר במצבי תאורה קשים וחשוכים, ולכן בהחלט מעניין לראות בסקירות עד כמה ההבדל מורגש.

לצד המצלמה הראשית ניתן למצוא מצלמת עומק עם רזולוציה של 1.9 מגה פיקסל, וכמובן ניתן למצוא בצד המקביל את הפלאש.

מצלמת הסלפי

הינה מצלמה הכוללת איכות של 16 מגה פיקסל, והיא ממוקמת בחזית הסמארטפון במין חור בחלק העליון שלו.

הסוללה של הסמארטפון מגיעה עם לא פחות מ- 5,000 מיליאמפר שמאפשר להפעיל את הסמארטפון הכל כך ענק מבפנים ומבחוץ עם זמן ריצה סטנדרטי.

להלן כמה סקירות על הסמארטפון:

סקירה של ערוץ היוטיוב Tump Yung:

סקירה של ערוץ היוטיוב iaumreview:

סקירה של ערוץ היוטיוב DroidSans:

סקירה של ערוץ היוטיוב Qooah.com:

מחיר הסמארטפון עומד על 1,540 דולר ביפן, וככל הנראה הוא לא משווק מחוץ למדינה שלהם.

לסיכום: זאת בהחלט עוד התקדמות בתחום הסמארטפונים ותמיד טוב לראות עד כמה הם משודרגים מגרסה לגרסה שכמובן מגיע מהר תמיד מהמצופה, כמו תמיד נומר שהתחום של החיישנים הגדולים רק בתחילתו וכנראה לא יאוחר היום שבו כל החברות של הסמארטפונים ישיקו סמארטפון אחד לפחות עם חיישן בגודל כזה (ואולי גם יותר גדול😉).