המצלמה החדשה של קנון מביאה לנו טכנולוגיה שאנחנו כבר ממתינים לה כמה שנים טובות - והיא: פוקוס שלא מפספס אף שניה בצילום סטילס או וידאו.

מרגע שהתחילו לצאת מצלמות המירורלס לעולם הן התחילו להתפתח במהירות, אבל תמיד זה לא היה מספיק עד כדי כך שהיה ניתן לומר שהמצלמות האלה הן באמת הדור הבא מבחינת פוקוס וביצועים, מה שכן מיום ליום שהעולם הזה רק התפתח הוא מוכיח לנו כמה הפסדנו מזה שהמצלמות האלה לא התחילו לצאת כבר ביום הראשון שהן הומצאו.

לאחר לא מעט סקירות (שכולם היו בחסות קנון) ראינו את המהירות פוקוס ושמירת תמונות שהמצלמה הזאת יכולה לבצע בשניות, הפעם ניתן לומר הדור הבא כבר כאן ואיתו מצלמה שתרצה אתכם בכל הנוגע לפוקוס ואיכות וידאו ותמונות ברמה הגבוהה ביותר שיש לעולם המירורלס להציע.

המצלמה הזאת הפעם נותנת פייט בחזרה לסוני ומראה לה את הכיוון הנכון, כמו שאומרים בימינו נצחון ענק, אבל כדאי להמתין עוד קצת עד שהמצלמה תגיע במציאות לידיים שלנו ונוכל להגיד לכם עד כמה היא באמת טובה והאם היא עקפה את הסוני A1 (למרות שקנון לא הצהירה בשום צורה שהמצלמה החדשה ה- R3 היא מצלמת דגל - כנראה מצפה לנו עוד השקה בקרוב וקצת יותר גדולה מזאת שעכשיו אנחנו רואים אותה כמפלצת ענקית של טכנולוגיה).

מבט על המצלמה:

להלן המפרט הטכני של המצלמה:

מפרטקנון EOS R3
תאריך השקה:14/09/2021
סוג מצלמה:מירורלס
סוג חיישן:CMOS מוערם
גודל חיישן:פול פריים
מייצב תמונה מובנה:יש, עם 5 צירים (עד 8 סטופים)
רזולוציית חיישן:24.1 מגה פיקסל
גודל פיקסל:6 מיקרומטר
מידות חיישן:36x24 מילימטר
שטח חיישן:864 מילימטר
רזולוציה מקסימלית:6000x4000
מקסימום עומק צבע בתמונות:14 ביט
רגישות חיישן (ISO):100 עד 102,400
רגישות חיישן מורחבת (ISO):50 עד 204,800
מעבד תמונה:DIGIC X
סוג עינית:אלקטרונית/EVF
רזולציית עינית:5,760,000 פיקסלים, OLED
כיסוי עינית:100%
יחס הגדלה של העינית:0.76x
גודל מסך ראשי:3.2 אינץ'
רזולוציית מסך:4,150,000 פיקסלים
מסך מגע:יש
מסך מתכוונן:כן, מסך מפרקי
זיהוי עיניים בסטילס:יש
זיהוי עיניים בוידאו:יש
פלאש מובנה:ללא
הוט שואו חכם:יש
מהירות סנכרון פלאש:1/250
סוג זכרון:חריץ CF אקספרס סוג B וחריץ SDXC (UHS-II)
תאורה אחורית לכפתורי שליטה:ללא
מגן תריס בזמן החלפת עדשה:ללא
תריס מכני:יש
מהירות צילום רציף בתריס מכני:12 תמונות לשניה
מהירות צילום רציף בתריס אלקטרוני:30 תמונות לשניה
זמן חשיפה בתריס מכני:1/8000 עד 30 שניות
זמן חשיפה בתריס אלקטרוני:1/64000 עד 30 שניות
נקודות מיקוד אוטומטי:1053
רגישות פוקוס אוטומטי:-7.5 עד +20 EV
פורמט קידוד וידאו:H.264/H.265/MP4
רזולוציית וידאו פנימית מקסימלית:12 ביט רואו6K 59.94p {2,600 מגה ביט לשניה}
רזולוציית וידאו חיצונית מקסימלית:4:2:2 עם 10 ביט DCI 4K 59.94P
הגבלת זמן הקלטת וידאו:ללא הגבלה
הקלטת וידאו RAW:יש, פנימית
תמיכה בפורמט ProRes:לא ידוע
מקסימום עומק צבע בוידאו:12 ביט
GPS מובנה:יש
תמיכה בבלוטוס ו- Wi-Fi:יש
מהירות Wi-Fi:2.4 ו- 5 ג'יגה הרץ
דור בלוטוס:5.0
שידור IP:ללא
חיבורים:USB סוג C 3.1 ו- HDMI D(מיקרו), חיבור אינטרנט RJ45, ו- 3.5MM למיקרופון ו- 3.5MM לאוזניות ו- חיבור סנכרון למחשב
סוללה:LP-E19 עם 2,700 מיליאמפר
חיי סוללה בתמונות:455
משקל עם כרטיס זיכרון וסוללה:1,015 גרם
גוף אטום:כן, אבק/גשם
מחיר הזול ביותר בחו"ל:$5,999
מחיר הזול ביותר בישראל:₪26,900

המצלמה מגיעה עם כל כך הרבה טכנולוגיות חדשות או ישנות ששולבו יחד במצלמה אחת, נפרט לכם את כל החידושים שיש במצלמה בהמשך הכתבה.

המצלמה מגיעה עם פיקסלים יחסית נמוכים לשנת 2021, בגלל צלמי הספורט שחלקם עדיין מעדיפים איכות תמונה יותר נמוכה - קנון לא העלתה ככל הנראה יותר מידי פיקסלים אם ניתן לומר הוסיפה כמה מיליונים של פיקסלים לעומת סוני למשל שהכפילה אותם ל- 50 מגה פיקסל.

אם כל זה עדיין המצלמה הזאת רלוונטית להיות ויכול להיות שאם יום אחד או אפילו בקרוב החברה תשיק את מצלמת R1 שאמורה להיות מצלמת דגל שמתאימה לכלל סוגי הצילום, אז כן יש מצב שהיא תביא פיקסלים גבוהים ובו זמנית את אותם ביצועים כמו ב- R3 ואפילו יותר, יש עדיין לאיפה להשתפר בפוקוס - אבל אנחנו כבר קרובים מאוד למצלמה מושלמת.

אני חייב לציין לכם שגם כשנגיע למצלמת מירורלס שנותנת את כל הביצועים האלה ברמה הטובה ביותר יקח לפחות שנתיים עד שהביצועים האלה יגיעו למצלמות הביניים - כך שיש לנו לכל הפחות 3-4 שנים קדימה עד שמצלמות מסוג זה יהיו זמינות בשוק הביניים.

המצלמה מגיעה עם חיישן ומעבד עם יכולות מתקדמות כך שניתן להוציא גם בוידאו וגם בסטילס את מירב המידע מהחיישן ללא שום הגבלה שהיא כמו במצלמות DSLR למשל.

כפי שניתן לראות בתמונות למעלה המצלמה מגיעה עם חיבור מיקרופון להוט שואו - רק שהפעם יש פה טריק, זה לא רק תושבת.. הפעם זה הוט שואו חכם שיודע להעביר מידע דיגיטלי איכותי מאוד, כך שאם תקליטו את הסאונד דרך המיקרופון ישירות להוט שואו תקבלו את האיכות הגבוהה ביותר שניתן להוציא מהמיקרופון - ללא שום רעשי רקע שמגיעים בעיקר בגלל חיבורים פשוטים כמו AUX.

העינית של המצלמה מגיעה עם חיישן שקולט את האישון שלכם בעין, ודרך ההגדרות תוכלו להגדיר את האישון שלכם - כך שבכל מקום שהאישון שלכם יתמקד שם נקודות הפוקוס תיהיה, כמובן כבר ידענו את זה מהדלפות קודומות שקנון יחזירו את המערכת שלא ממש עבדה להם לפני כשני עשורים - אבל הפעם ניתן לומר שהמערכת הזאת כמעט מושלמת.

מה שטוב במערכת פוקוס הזאת הוא שלמצלמה יש קוד בינה מלאכותי שלומד את גלגל העין הספציפי שלכם וכך הוא לומד להבין אותו יותר טוב, וגם משתפר בדיוק התזוזות של אזור הפוקוס.

המערכת פוקוס של המצלמה דומה מאוד לשל מצלמות R5 ו- R6, מה שבעיקר בולט זה השיפור של מערכת הפוקוס בתאורה עוד יותר חלשה ממה שהמצלמות המוזכרות לעיל יכולות להגיע, שזה אומר - עד -7.5 EV המצלמה עדיין מזהה אובייקטים ויכולה להתפקס מצויין לעומת המצלמות הקודמות (R5 - R6) שיכלו להתפקס עד -6.5 EV בצורה מלאה.

המערכת פוקוס של המצלמה היא כמובן Dual Pixel CMOS AF II שמכסה את כל טווח החיישן ונמצאת כבר בדגמי R5 ו- R6, כך שגם אם רצתם לכיוון המצלמה והראש שלכם כבר חצי מחוץ לפריים עדיים המצלמה תזהה אותו ולא תחפש אובייקט אחר.

החיישן מגיע עם המערכת ייצוב שכבר קיימת לנו מהמצלמות הקודמות, עם ייצוב תמונה של עד 8 סטופים.

למצלמה יש יכולות וידאו מהגבוהות ביותר בשוק הצילום עם איכויות מאוד גבוהות, למשל: הקלטה של 12 ביט רואו פנימית בתוך המצלמה או DCI 4K 4:2:2 עם דחיסה של H.265/MP4 עד 120 פריימים בשניה.

גוף המצלמה אטום נגד כל נזקי האוויר, מגשם כבד ועד אבק באתרי בניה, אתם יכולים לצלם איתה בכל מקום למעט מתחת למים - שזה עדיין קשה להכניס במצלמות של היום את הטכנולוגיה הזאת עד בלתי אפשרי.

העברת נתונים יכולה להתבצע בכמה אופנים: אפשר לחבר כבל USB סוג C מהמצלמה לסמארטפון שלכם ולהעביר את כל התמונות דרך האפליקצייה של קנון בקלות ללא שום סיבוך טכנולוגי, אפשרות שניה זה להעביר את התמונות והסרטונים שלכם דרך וואיפיי ובלוטוס עם מהירות של 5 ג'יגה הרץ, כך שזה יטוס לכם במהירות ולא תצטרכו להמתין שעות עד שכל תמונה תעבור (מוגזם - אבל בשביל ההדמיה זה באמת שעות, שאתם ממתינים שהתמונות יעברו לפעמים זה לקוחות שרוצים לראות כבר את התמונות והם ממתינים ולפעמים זאת רשת שידור שרוצה לפרסם את התמונות כבר בלייב).

להלן תמונות שצולמו עם המצלמה:

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על המצלמה:

סקירה של ערוץ היוטיוב DPReview TV:

סקירה של ערוץ היוטיוב Peter McKinnon:

סקירה של ערוץ היוטיוב Vanessa Joy:

סקירה של ערוץ היוטיוב Jared Polin:

סקירה של ערוץ היוטיוב Gordon Laing:

סקירה של ערוץ היוטיוב B&H Photo Video:

מחיר המצלמה עומד על 26,825 שקלים בישראל.

לסיכום: מצלמה מטורפת עם פוקוס מטורף ויכולות הקלטת וידאו פנימיים ברמה הגבוהה ביותר, לדעתנו המצלמה מתאימה בעיקר לצלמי ספורט וצלמי וידאו מכל סוג שהוא שהוא ולצלמי אירועים, מה שכן מומלץ לקחת בחשבון את החסרון של המצלמה הזאת בפיקסלים למרות שאצל רוב הצלמים היום לא ממש משנה הפיקסלים - למי היא לא מומלצת בכלל? לצלמי סטודיו או נופים או כל צילום אחר שאתם צריכים לראות בו יותר פרטים בתוצר הסופי של התמונה שלכם.