לא מעט זמן עבר מאז השקת העדשה הקודמת מאותו הטווח בשנת 2014, סוני מפילה מפץ ענק ומטורף של עדשה ברמה גבוהה ובמחיר שנשמר יחסית בקו הביניים.

עם לא מעט טכנולוגיות בתוך קופסה קטנה יותר מקודמתה, עם זום פנימי מובנה - כולל אפשרות לשליטה במהירות הזום דרך המצלמה ועוד..

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטסוני FE PZ 16-35mm f/4 G
תאריך השקה:22/03/2022
יצרן:סוני
סוג עדשה:זום
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:16MM עד 35MM
אלמנטים/וקבוצות:12/13
זווית ראיה:107 עד 63 מעלות
מפתח צמצם מקסימלי:f/4
מפתח צמצם מינימלי:f/22
מרחק פוקוס מינימלי:24 סנטימטר
הגדלה מרבית:0.23x
להבי צמצם:7, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מנוע פוקוס:STM לניארי
מייצב תמונה:ללא
עמידות:אבק/לחות
קוטר הברגת פילטר:72MM
משקל:353 גרם
אביזרים בערכה:מכסה אחורי ALC-R1EM, מכסה קידמי ALC-F72S, מגן שמש ALC-SH172, נרתיק

כדאי לדעת, העדשה היא פרפוקאלית, מה שאומר שברגע שתכוונו את הפוקוס על מרחק מסויים ותשנו את טווח הזום - הפוקוס ישאר במקומו (זהו דבר טוב שחוסך לכם עבודה!).

העדשה מגיעה עם 6 אלמנטים מיוחדים: 2 אלמנטים אספיריים מתקדמים, אלמנט ED אחד, אלמנט אספירי אחד, אלמנט סופר ED אחד, אלמנט ED אספירי אחד.

בנוסף, הזום בעדשה נשאר בתוך הגוף של העדשה כך שהוא לא יוצא ברגע שתגדילו את הטווח, במציאות זה אומר שלא תצטרכו לאזן מחדש את הגימבל שלכם בכל פעם שתשנו את הטווח של העדשה.

לפי סקירות רבות שראינו ביוטיוב, ניתן לומר שהזום הפנימי של העדשה היו שקט במיוחד כך שאם תצלמו עם העדשה וידאו - היא לא תפריע לכם כלל בסאונד שלכם.

לעומת העדשה הקודמת, שהייתה יכולה להתפקס במינימום מרחק של 28 סנטימטר - העדשה החדשה מגיעה עם שיפור קל של מינימום פוקוס מטווח של 24 סנטימטר, מה שיוסיף ליצירתיות שלכם והכל עם עדשה אחת.

העדשה אומנם לא ממוגנת ב- 100% מפני נזקי אוויר - אבל עצם העובדה שסוני התייחסו גם לפרמטר הזה ושיפרו גם פה את העדשה שמוגנת מאבק ולחות, זהו שאפו ענק לסוני.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Gerald Undone:

סקירה של ערוץ היוטיוב DPReview TV:

סקירה של ערוץ היוטיוב DSLR Video Shooter:

סקירה של ערוץ היוטיוב Kai W:

סקירה של ערוץ היוטיוב ZY Cheng:

מחיר העדשה עומד על 5,199 שקלים בישראל.

לסיכום: העדשה המעניינת ביותר שהושקה עד כה השנה, עם ביצועים מעולים ולא פחות באיכות המוצר, מתאימה בעיקר לצלמים מתחילים וחובבים (כמובן גם מקצועניים יכולים להתפשר עליה), תוכלו לצלם איתה וידאו, נופים, כוכבים, אדריכלות, פורטרטים, תקריבים ועוד..